بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

چرا حجاب داشته باشیم؟ ویروس ایدز ...

بسم الله الرحمن الرحیم

بیماری ایدز  

همه چیز از یک نگاه شروع می شود و تا .....

قبل از هر چیز آمار مبتلایان ایدز در کشور خودمان 

تا اول فروردین ماه امسال 1392 در مجموع 26 هزار و 125 نفر مبتلا به HIV/AIDS در کشور شناسایی شده اند که 89.8 درصد آنان را مردان و 10.2 درصد را زنان تشکیل می دهند و برقراری روابط جنسی 33.6 درصد به خود اختصاص داده....

ای دختران جامعه بیایید این ساختمان را محکم بنا کنید و از نسل پسران جوان محافظت کنید، و آنان را به راه درست راهنمایی کنید، آنها به مانند چشمه ای پر آب اند و شما خود طعم گوارای آن هستید. تمام جوانان را به گون های محفوظ نگه دارید که مانند ماه شب چهارده بدرخشند. در ازدواج آسان بگیرید، مهریه ها را زیاد بالا نبرید و در درخواست اثاثیه ی بیش از حد نیاز و کاخ و ویلا، خود را به گرداب هلاکت نیندازید، بدانید که سرچشمه ی خوشبختی در سینه ها و دلها نهفته است، بیایید آن را کشف کنید.

گلبولهای سفید لشکری است که کار مهم دفاع از بدن در برابر هرگونه حمل های از جانب میکروبها را به عهده دارد و پزشکان آن را سربازان سیستم دفاعی بدن می نامند.....

این گلبولها در خون در گردشند و وضعیت منحصر به فردی دارند، می توانند در خلاف مسیر جریان خون روان شوند، و از رگهای خونی بیرون بروند و وارد بافتهای عضل های شوند، همچنین می توانند تمام انتظامات تحکیم یافته ای را که در بدن هست، بشکافد و از آن بگذرند.

این سیستم دفاعی بدن است با سه ماده ی اساسی و عناصر اطلاعاتی یا جستجوگر، سازنده و کشنده، با این سه گروه و نیز به کمک فرماندهی مرکزی و خطهای اندیشمندانه به دفاع از بدن می پردازد. اما گاهی این دستگاه مورد حمله قرار می گیرد و احیاناً از بین می رود، مانند حالتی که در بیماری ایدز پیش می آید که امروزه در تمام دنیا درباره ی آن بحث می شود. از طرفی دیگر در سالهای اخیر بیماری کشنده ی التهاب ریه ها سارس شایع شده است، پس نباید فراموش کرد که همیشه سنت خدا در میان آفریدگانش آن طور برقرار است. اما آن چه برای من بیشتر جلب توجه می کند این است که پیامبر که در برخی از حدیث ها آمده، چیزهایی درباره ی این بیماری یادآوری کرده است، مثلاً که پیامبر به نزد ما آمد و فرمود: از عبدالله بن عمر روایت شده که ای گروه مهاجرین پنج چیز هست که از خدا می خواهم آن را نبینید و در میانتان شایع نشود، اول هرگاه فحشا در ملتی پیدا آید و آن را آشکار سازند، طاعون و قحطی و گرسنگی در میان آن ملت پیش می آید که در گذشتگانشان نبوده، و چون در پیمانه، وزن و ترازو کم کنند، دچار گرانی خرج و ستم سلطان بر خود می شوند، و اگر زکات مال و داراییهایشان را پرداخت نکنند، از نعمت و رحمت باران محروم می گردند و اگر به خاطر حیوانات و چهارپایان نباشد هیچ بارانی در سرزمینشان نخواهد بارید، و اگر پیمان خدا و پیامبرش را بشکنند، خداوند دشمنی بیگانه را بر آنها چیره می سازد تا هر چه داشته باشند از آنها بگیرد، و چون پیشوایانشان براساس کتاب خدا عمل نکنند و آن چه را که خدا فرو فرستاده برتر ندانند، خداوند آسیب و زیانشان را در میان خودشان می اندازد.

این بیماری واگیردار که عامل آن ویروسی هنوز ناشناخته است، تمام دنیا را در برگرفته و بنابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی تا چند سال پیش سی و چهار میلیون مبتلا به ایدز در جهان وجود داشته، در حالی که کارشناسان بهداشت تأکید دارند که آمار درست دو برابر این عدد و یا شاید بیشتر هم هست آن چه وضعیت را بدتر از این می کند ناتوانی تمام جهان با تمام مؤسسات و هیأتهای علمی و امکانات اقتصادی در بیشتر حالتها تنها از HIV موجود در ساخت واکسنی ضد این بیماری است. ویروس به طریق هرج ومرج و بی بندوباری جنسی، اعتیاد به مواد مخدر و تزریق آن و از طریق مبادله ی انسان پخش می شود. این بیماری بنابر حکمت پروردگار در درجه ی اول به رفتار شخصی مربوط می شود و تناقض عجیبی در این بیماری هست، از یک سوی می بینیم که درمان آن بی نهایت سخت و دشوار یا اصلاً غیرممکن است و عاقبت هر مبتلایی مرگ حتمی است، و از دیگر سوی پیشگیری از آن بسیار آسان است به طوری که هر کسی که هنوز مبتلا نشده، می تواند با پایبندی به برنامه های الهی درباره ی عفت و صبر به طور کامل از ابتلا به آن جلوگیری کند؛ زیرا خداوند هر شهوتی را که در سرشت آدمی نهاده، کانال درست و بی خطری هم برای آن در نظر گرفته است. بنابراین دستورهای دینی سلامتی ما را تضمین می کند، و هرگز آزادیهایمان را محدود نمی سازد  

شگفت این که ویروس HIV می تواند در هر زمانی شکل و قیافه ی ظاهری خود را تغییر دهد، پس اگر هزاران میلیون دلار در راه پژوهش علمی به منظور ساخت واکسنی ضد آن هزینه گردد، همه به هدر می رود، گذشته از آن این ویروس نسلهای زیادی دارد که اگر کسی از یک نسل آن نجات یابد، نسل دیگری او را از پای درمی آورد، پس خداوند بزرگ اراده کرده که انسان پایبند به ارزشهای اخلاقی باشد و با پاکدامنی و درست کردار بودن و نه با واکسن و دارو از این بیماری نجات پیدا کند می فرماید :

فساد با کارهایی که مردم مرتکب می شوند، خشکی و دریا را فرا گرفته، تا بخشی از نتیجه ی کردار خود را بچشند، شاید که دست بردارند. (روم آیه 41)

 دانشمندان همچنین معتقدند که اگر فرض شود که تلاشهای مداوم آنها تا پنج سال آینده به نتیجه برسد و واکسنی ضد ویروس ایدز بسازند که این فرضیه به محال نزدیکتر است هزینه ی درمان یک بیمار از مرز ده میلیون دلار می گذرد.

ر یک پژوهش آماری دقیق در کشوری که شیوع این بیماری به سبب لاابالی گری و بی بندوباری جنسی بالا گرفته است، معلوم شد که در هر ده ثانیه یک نفر بر اثر این بیماری جان می دهد، این پژوهش از برخی رادیوهای جهانی پخش شد. دلیل مرگ زیاد بر اثر ایدز آن است که این بیماری بصورت تصاعد هندسی منتشر می شود، که البته میزان انتشار آن را نشان نمی دهد. بنابراین باید گفت: این بیماری به صورت تصاعدی انفجاری خطرناک شیوع می یابد.

بررسیهای آماری دیگری هم هست که برآورد می کند شمار مبتلایان به این بیماری در سال 2000 صد و بیست میلیون نفر بوده، این آمار در روزنامه ای چاپ دمشق منتشر شد.

کشورهای پیشرفته از نظر مادی با تمام امکانات اقتصادی و علمی در برابر ضعیف ترین ویروسی که تاکنون شناخته شده، ناتوان از پای درآمده اند و کوچکترین کاری از دستشان برنیامد، در حالی که این ویروس میلیون میلیون از کسانی را که از اخلاق و منش درست منحرف گشت هاند، تار و مار می کند، انگار سربازانی خدایی اند

و هیچ کس جز خود پروردگار سربازان او را نمی شناسد (مدثر آیه 31)

شاید خداوند این بیماری را به عنوان کیفر زودرس برای کسانی که از سرشت سالم پا بیرون نهاده، گمراه شده و گمراه کرده، فاسد شده و فاسد کرده اند، در نظر گرفته است؛ چرا که برای رهایی از آن راهی جز بازگشت به اخلاق و سیرت درست و مسیر هدایت وجود ندارد.

برهان روشنی که این نکته را مورد تأکید قرار می دهد و دانشمندان از آن در شگفت اند، این است که پشه نیش خود را در بدن انسان مبتلا به این بیماری فرو می کند و از خون آلوده اش بر می دارد، سپس ویروس را به انسان سالمی منتقل می کند و نیشش را در خون پاک او فرو می کند، در نتیجه خون سالم با خون آلوده آمیخته می گردد؛ اما بیماری منتقل نمی شود، چه سری در این هست؟ آیا این نکته ی شگفت انگیز نشان بارزی نیست بر این که خداوند این بیماری مرگبار را تنها سزای بی بندوباری اخلاقی قرار داده و ابتلا به آن را به طور اتفاقی ممکن نساخته است؟

اگر آب شهری آلوده گردد و بیماریهای واگیرداری در میان مردم پیدا شود، آیا لازمه ی عقل و حکمت چنین است که بگذاریم آب آلوده مردم شهر را به هلاکت برساند، سپس دنبال سرم ضد آن و واکسن شفابخش بگردیم، پزشک بیاوریم، کلینیک بسازیم و دستگاه های لازم را تهیه کنیم، یا نه، خرد حکم می کند که اول آب آلوده را قطع کنیم یا آن را پاک گردانیم و مشکل را متوقف سازیم و از شیوع بیشتر بیماریهای واگیردار جلوگیری کنیم، آن گاه به درمان مبتلایان بپردازیم؟

تأسفانه این نکته در تمام جهان رعایت نمی شود، جهانیان در برابر عامل بیماری نمی ایستند، بلکه می کوشند علایم و نتایج آن را از بین ببرند، در حالی که یک دلار برای پیشگیری خیلی بهتر از پول هنگفتی برای درمان است :

آیا دیدی کسی را که هوی و هوسش را خدای خود قرار داده بود، و خداوند دانسته او را گمراه کرد و بر گوش و قلبش مهر گمراهی زد و پرد های بر چشمش انداخت که از درک واقعیات جلوگیری می کند؟ پس به غیر از خدا چه کسی می تواند او را هدایت کند؟ با این همه آیا شما پند نمی گیرید؟ (جاثیه آیه 23)

جوانی که جویای کار است، و به دنبال همسری هم می گردد، او در ظاهر دنبال ارزش و مقام شایسته ی خود می گردد و نیازش را برآورده می کند؛ اما در حقیقت با این عملکردش در ساخت جامعه و ملت خود شرکت می کند؛ زیرا خانواده ی پاک و پایبند نخستین خشت بنای جامعه ی درست و پیشرفته است. در حالی که جوانی که نسبت به کار و شغلش بی تفاوت است، و آرزوهای خود را از را ههای نامشروع برآورده می کند، با دختران هرجایی رفت و آمد دارد، بخواهد یا نخواهد، دانسته یا ندانسته در مسیر ویران کردن شخصیت خود، خانواده و جامعه گام برمی دارد. و ملت تنها با جوانان دختر و پسر درست و نیرومند و راست کردار پابرجاست. چه خوش گفت آن که گفت :

ای دختران جامعه بیایید این ساختمان را محکم بنا کنید و از نسل پسران جوان محافظت کنید، و آنان را به راه درست راهنمایی کنید، آنها به مانند چشمه ای پر آب اند و شما خود طعم گوارای آن هستید. تمام جوانان را به گون های محفوظ نگه دارید که مانند ماه شب چهارده بدرخشند. در ازدواج آسان بگیرید، مهریه ها را زیاد بالا نبرید و در درخواست اثاثیه ی بیش از حد نیاز و کاخ و ویلا، خود را به گرداب هلاکت نیندازید، بدانید که سرچشمه ی خوشبختی در سینه ها و دلها نهفته است، بیایید آن را کشف کنید.

دانشمندان بر این عقیده اند که عامل نخست این بیماری شیوع فحشا و به ویژه فحشای زشت بین افراد جامعه است، پیامبر اسلام با نظر به این نکته فرمود اگر فحشا در ملتی پیدا شود و آن را آشکار گردانند، به طوری که آن را در روزنامه ها و مجلات و در رسانه های گروهی پخش کنند، مثلاً در جهان غرب و نیز در کشورهایی که ارزشها زیر پا گذاشته شده، خراب کاریها و مکانهای فحشا و کارهای به دور از اخلاق در رسانه های گروهی اعلام می شود (و آن را آشکار گردانند، طاعون و قحطی در میان آن ملت پیدا می شود که گذشتگانشان مانند آن را به خود ندیده اند(

سیستم دفاعی بدن انسان، این دستگاه شگفت آور، در اثر بیماری ایدز کارایی خود را از دست می دهد، و ویروسی که هنوز ویژگیش کشف نشده و هنوز به حقیقتش پی نبرده اند، آن را از بین می برد. در سال 1981 پنج مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا پیدا شد، سپس به سی و پنج مورد رسید و طوری شد که در هر هفته صد مورد بروز می کرد، تا این که کل مبتلایان در سال 1984 به دوازده هزار رسید که نیمی از آنها جان دادند. پزشکان برآورد می کنند که در آمریکا یک میلیون نفر مبتلا به ایدز وجود دارد.

این بیماری ابتدا از طریق فرانسه وارد اروپا شد و پیوسته در هر جا که بی بندوباری های اخلاقی با انواع مختلف آن و اعتیاد به مواد مخدر، و گاهی در موارد انتقال خون بود، انتشار می یافت. عجیب این که تاکنون نتوانسته اند حتی یک مورد از این بیماری را درمان کنند؛ بلکه تمام تلاش دانشمندان و پزشکان این است که آن را در این حد کنترل کنند. اگر کسی به این بیماری مبتلا شود، به طور متوسط پس از ابتلا از هجده تا صد و بیست و پنج هفته یعنی چهار ماه تا دو سال و نیم زنده نخواهد ماند، و در بعضی موارد بیمار بلافاصله پس از ابتلا می میرد.

از جمله علایم این بیماری کاهش زیاد وزن، بالا رفتن دمای بدن، اسهال مداوم، عرق فراوان، ضعف عمومی بدن، نداشتن تمرکز، کم خونی و کاهش سلولهای بدن است تا این که اندک اندک شخص آب می شود و می میرد. 

خداوند فرمود :

ای آدمیزاد، مبادا به طرف زنا بروید که کاری بس زشت و راهی بسیار نادرست است (اسراء آیه 32)

جهان غرب دین را به کناری نهاده و معتقد است روشی غیبی و شیوه ی مردمان نخستین است و عقل و خرد یعنی همه چیز، تمام دنیایشان در زندگی و لذت خلاصه می شود، بنابراین چنان رفتار کردند که دوست داشتند، و در نتیجه بلایی به سرشان آمد که مرغان هوا به حالشان گریه کنند. پس نباید از یاد برد که صبر و پایداری برابر است با سلامتی و تندرستی، و با وجود صبر انسان می تواند، زندگانی آرام و راحتی را برای خود دست و پا کند؛ اما چون سر ناسازگاری داشته باشد و دست از پا خطا کند و سر به طغیان برآورد سرنوشت معلومی در انتظارش خواهد بود، که عذاب زودرس در دنیا پیش از کیفر آخرت است.

جالب این که دانشمندان به این اصطلاح انحراف اخلاقی گیر داده اند و بر آن تأکید کرده اند و آن را به معنی تمام انواع اخلاق ناباب، اعتیاد به مواد مخدر و شرا بخواری می دانند، گاهی این بیماری می تواند از راه خرید و فروش خون و بردن آن از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

ایدز این بیماری خطرناک که تمام جهان را به لرزه درآورده و ترس و وحشت در دلها انداخته، چنان شده که انسان با وجود آن از همه چیز می ترسد، و این مرض خود از آن جا آمد که انسانها از حدود قوانین و دستورهای الهی گذشتند و به شریعتش توجهی نکردند، روابط اجتماعی را آلودند، و در نتیجه این بیماری پیدا شد تا آنها را هراسان کند و زندگیشان را جهنم سازد.

پیامبر (ص): ای گروه مهاجرین پنج چیز هست خدا نکند شما به آن مبتلا شوید، اول فحشا که در ملتی پیدا شود و آن را برملا سازند، حاصل آن شیوع بیماری واگیردار طاعون و قحطی و گرسنگی است که در گذشتگان آن ملت نبوده است.

 

الهم عجل لولیک الفرج 

به امید ظهور امام زمان که هزاران البته نزدیک است ...

نظرات 1 + ارسال نظر
.. 10 اردیبهشت 1392 ساعت 03:48 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد