بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

داستانک، شیطان و عمار یاسر

بسم الله الرحمن الرحیم

شیطان و عمار یاسر
عمار از جمله کسانی است که از اول ، زیر بار فرمان شیطان نرفت و از همان آغاز با او مخالفت ورزید.
چند بار با شیطان کشتی گرفت و او را بر زمین زد.
در یکی از سفرها که حضرت رسول اکرم (ص) با اصحاب خود میرفتند ، آب آنان تمام شد.
آن حضرت به عمار فرمود: برو و از چاهی که در فلان موضع بیابان است ، آب بیاور .
وقتی که عمار کنار چاه رسید ، خواست تا اب بردارد که شیطان حاضر شد و گفت : اجازه نمیدهم که از این
چاه آب برداری !زیرا این چاه مسکن شیاطین است!
عمار در برابرش ایستاد و با او در افتاد . با یک حمله شیطان را بر زمین زد و با سنگی بینی او را شکست و
هنگامی که روی سینهی شیطان نشست،دید که او بسیار لاغر و رنجور است
عمار از شیطان پرسید: آیا همه ی شیاطین چینین لاغرند؟!
شیطون بگفت: بعضی از شیاطین چاق و بعضی لاغرند.
من نیز که چنین لاغرم، بر انسانی موکل هستم که هنگام خوردن غذا بسم الله میگوید و من نمیتوانم
از غذاهای او بخورم، و از اینرو لاغرشده ام .
سپس شیطون بگفت: ای عمار!از روی سینه ام بلند شو تا بار دیگر کُشتی بگیریم.
اگر این بار نیز مرا بر زمین زدی ، چیزی بتو می آموزم که از آن نفع ببری.
عمار از روی سینه ی او بلند شد و کشتی گرفتند.
این بار نیز شیطان بر زمین خورد و
عمار به او گفت : چیزی را که به من قول دادی بگو.
شیطان بگفت :ای عمار! بدان که هر خانه ای که قرآن خوانده شود ، بخصوص آیة الکرسی ، شیاطین از ان فرار میکنند.
سپس عمار ، او را رها کرد و مشک خود را پر اب نمود و بازگشت و چون نزد رسول اکرم (ص) رسید،
حکایت را برای آن حضرت تعریف کرد.

منبع شیطان در کمینگاه ؛صفحه 273و274


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات


نظرات 1 + ارسال نظر
محب زهرا 9 خرداد 1392 ساعت 08:33 ب.ظ

با سلام آقا محمد :چقدر خوبه در این سن و سال جوانی با قرآن همنشین می شی . خدا شما را حفظ نماید و بتوانید از دریای بی کران معارف قرآنی بهره ها ببرید .همیشه دعا می کنم یکی از 3تا فرزندم برند تو حفظ و بحر قر آن .تا حالا این امر محقق نشده
اما دعا گوی شما عزیز قرآن پژوه هستم
اگر زحمت نیست فایل ورد اون مطالب قرآنی رو در ختیارم قرار بده
iran.mohamady@yahoo.com ایمیل منه
تو مسئله حجاب دل من هم خونه لطفا"با نظرات و نقدهات منو کمک کن که مطالبم بهتر بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد