بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

تفارت زن و مرد در چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
آیا زن و مرد یکسانند؟ فمینیسم(شیطانی) می گوید یکسانند علم چه می گویید ؟؟؟
خداوند
تبارک و تعالى بدلائل و جهاتى در زندگانى دنیا مرد را بر زن ترجیح داده، بلکه بواسطه آیه
مبارکه الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على بعض، مرد را والى و غالب بر زن قرار داد یعنى مردان مرتبه تسلط و تغلب بر زنان دارند از دو وجه:

اول : از جهت آنکه خدا تفضیل داده مردان را بر زنان بقوت بدن و کمال حسن تدبیر و به اختصاص نبوت و امامت و ولایت و اقامه حدود و شعایر اسلامى و جهاد وارث که زن نصف مرد میبرد و شهادت که چهار زن مطابق دو مرد است و دیه که دیه زن نصف مرد میباشد و امام جماعت که زن حق ندارد براى مرد امام جماعت شود و مرجع تقلید و قاضى که باید از جنس مرد باشد نه زن اگر چه زن خیلى عالمه و در علمش برتر از مرد هم باشد.

دوم : و بما انفقوا اموالهم بواسطه آنکه مردان از مال خود بزنان نفقه و کسوه و مهر میدهند.

نظر علم در تفاوتهاى جسمى مرد و زن

امروز با دقت تمام حساب کرده اند و مغز زن را صد الى دویست گرم کمتر... 

از مرد یافته اند البته این محاسبه کردن پس از رسیدگى کردن یازده هزار مغز زن و مرد اروپایى بوده که حد متوسط مغز مرد را 1361 گرم و حد متوسط مغز زن را 1200 گرم معین نموده اند.

نکته اى در جمجه

البته معلومست که جمجمه مرد و زن به نسبت مغزایند و متفاوتست ، یعنى جمجه زن در حدود 15 از جمجمه مرد کوچکتر است ، اما نکته مرموز و لطیف آنکه دانشمندان فن معتقدند هر قدر علم و مدنیت در بشر افزونتر میشود وسعت جمجمه مرد بیشتر میگردد و اما در زن رو به تنزل است و لذا گوستاولوبون فرانسوى در کتاب تمدن اسلام و عرب مینویسد طبق تحقیق دانشمندان فن حجم جمجمه زنان امروز از حجم زنان غیرمتمدن قدیم کمتر و در مرد قضیه کاملا برعکس میباشد.

حواس خمسه زنان

طبق تحقیقات فیزیولوژیستها گرچه مردم قاره ها و مناطق مختلف بر حسب احتیاج به حاسه مخصوصى نسبت بیکدیگر متفاوت هستند، مثلا اهالى آندامان یعنى ساکنین جزایر بین شبه جزیره مالاکا و سیلان با حس شامه از مسافت دورى بوى میوه را حس میکنند و مردم کالموک که از قبایل آلتایى در مغولستان غربى هستند نوعا قوه باصره آنها قویتر از سایر مناطق است اما در همه جا زنان از این حواس نصیب کمترى دارند. صدوق در علل الشرایع از محمد بن سنان نقل میکند که گفت من نامه اى خدمت حضرت رضا ع نوشتم و از علت قبول نشدن شهادت زن در طلاق و روایت هلال سئوال کردم حضرت فرمودند زی را که قوه بینایى ضعیف و در احساسات و جانبدارى مفرط هستند حتى قوه لامسه که در مناطق مختلف تا حدودى نزدیک بهم است ولى در زنان بعلت ضعف همین قوه است که میتوانند درد سخت زایمان را کمتر درک کنند و این اختلاف در حیوانات نر و ماده نیز تجربه شده است.

ضربان نبض زن و مرد

قلب زن شصت گرم کمتر از قلب مرد است و لذا در ضربان نبض ما سنجش هائیکه بعمل آمده حد متوسط در میان اروپائیان 72 ضربه در هر دقیقه و بین سیاههاى آتازونى 74 ضربه در هر دقیقه و بین هندوهاى امریکا 76 ضربه در هر دقیقه اندازه گیرى شده ولى در هر نقطه جهان سرعت ضربان نبض زن بعلت ضعف قواى او نسبت به مرد بیشتر است و این اختلاف در هر دقیقه بین 10 تا14 ضربه است چنانکه در حیوانات ماده نیز ضربات نبض سریعتر است . مثلا در شیر ماده 7 ضربه بیشتر از شیر نر و در گاو ماده 20 ضربه بیشتر از نر میباشد.

تنفس زن و مرد

براى تنفس نیز مطالعاتى شده ، در ایران در هر یک دقیقه معمولا 8 الى 20 و در فوئرثهیا 16 تا 20 و در میان گیرگیزها که ملل شمالى و غربى چنین هستند معمولا 19 و در اروپا 14 تا 18 بار در یک دقیقه تنفس میکنند. در تنفس بعلت ضیق و ضعف جهاز تنفسى زیرا گنجایش هوا در جهاز تنفسى مرد به اندازه نیم لیتر بیش از زن است و نیز مرد در هر ساعت 11 گرم کربن میسوزاند و بهمین سبب اکسیژن بیشترى وارد ریه اش میشود، در صورتیکه زن در هر ساعت 7 گرم بیشتر نمى سوزاند، زن سریعتر نفس میکشد اگر چه با این سرعت نتیجه کمترى از لحاظ اکسیژن نصیبش میشود.

قامت زن و مرد

قامت زن بطور متوسط 12 سانتى متر از قامت مرد کوتاهتر است و این تفاوت از هنگام ولادت کاملا مشهود است و اختصاص به زن و مرد متمدن هم ندارد بلکه این اختلاف چون روى قوانین طبیعى و ساختمان قواى جسمانى است در میان قبایل وحشى به همین نسبت دیده میشود.

وزن زن و مرد

وزن اختلاف زن و مرد از همان آغاز تولد معلومست و معدل نسبت تفاوت و زن آنها در همه جا پنج کیلوگرم است ، یعنى وزن بدن مرد بطور متوسط 47 کیلوگرم و وزن متوسط زن 42 کیلوگرم است و همچنین استخوان بندى زن معمولا کوچکتر و سبکتر از استخوان بندى مرد است و استخوان مرد محکمتر از استخوان زن است.

و نیز عضلات و ماهیچه زن ضعیفتر و ظریفتر از مرد است و حجم عضلات زن به اندازه یک ثلث کمتر از مرد میباشد و بهمین جهت اندام زن لاغرتر و حرکاتش از مرد کندتر است و همچنین حجم ریه زن 1300 ولى حجم ریه مرد 1600 سانتیمتر مکعب است و نیز خون زن از لحاظ رنگ و وزن و هم از جهت ترکیب با خون مرد تفاوت دارد یعنى خون زن کم رنگتر و سبکتر از خون مرد است و گلبولهاى سفید در خون مرد بیشتر است و مقدار هموگلوبین ماده آهنى رنگین خون و مواد ازتى و آلبومین ، سفیده تخم مرغ در خون زن کمتر است. این مسلم است که فعالیتهاى روانى محققا با فعالیتهاى فیزیولوژیکى بدن بستگى دارد جان با جسم مانند شکل یک مجسمه با سنگ مرمر بهم آمیختگى دارد و لذا در کتاب انسان موجود ناشناخته میگوید متخصصین تعلیم و تربیت باید اختلافات عضوى و روانى جنس مرد و زن را در نظر داشته باشند و توجه باین نکته اساسى در بناى آینده تمدن حائز کمال اهمیت است. در کتاب حقوق زن مینویسد: در اینکه میان روح و جسم بطور کلى همبستگى و تناسب دقیقى برقرار است و فعالیتهاى روانى با فعالیتهاى فیزیولوژى نسبت و بستگى تام دارد، تردیدى نیست مثلا

اخته کردن خواجه سراهاى سابق که یک عمل جسمانى است آنچنان تاءثیر فورى در تغییر روحیات و اخلاق مردانگى آنها داشت که کاملا محسوس بود و حتى در صدا و بشره آنان نیز تغییرات کلى داده میشود و نیز بیرون آوردن تخمدانهاى زنان در روحیات آنان تغییرات کلى میدهد که افسردگى بیحد، اختلال و تشویش افکار سوء خلق کم حوصلگى و امثال آن را میتوان از آثار آن شمرد.

نیروى تعقل و عواطف زن و مرد

نیروى جسمانى و اعصاب قوى و قدرت دماغى مرد او را براى مجاهدت و مبارزه دامنه دارترى در امور زندگى آماده میسازد. خواه این مبارزه در میدانهاى جنگ باشد یا در برابر درندگان جنگل براى تهیه صید یا در راه تاءسیس نظامات حکومت و شئون اقتصاد و یا براى تحصیل غذا و معیشت خود و زن و فرزندش. ولى در موضوعات عاطفى مانند کودکان غالبا دستخوش تحول و تبدیل میشود، بر عکس زن در موضوعات عاطفى بسیار نیرومند است و در کارهاى محتاج به فکر یا نیروى جسم استقرار و ثبات ندارد، مگر کارهائی که با عواطف زنانه او ملایم باشد، مانند پرستارى و سرپرستى

اطفال و گلسازى و تدبیر منزل و خیاطى و غیره و این تفضیلى که خداوند براى مردان قائل شده دلیل بر حقارت و سلب احترام از زن نیست بلکه این اختلاف طبق مصلحت و حکمت آفریننده حکیمى است که براى ترقى و تکامل نوع بشر لازم دانسته است. ربنا الذى اعطى کل شى خلقه ثم هدى ، پس اگر یک جراح نمى تواند چون یک مهندس ساختمان نقشه ساختمانى را طرح کند و یا یک دانشمند علم اخلاق نباید در مسائل علوم سیاسى و اقتصاد اظهار نظر کند و خلاصه هر متخصصى حق دارد در رشته خود اظهار نظر کند و در رشته هاى تخصصى دیگران دخالت نکند این کوچکى و حقارت او را

نمیرساند و بمقام او لطمه اى وارد نمیکند بنابراین براى زن و مرد یک سلسله وظایف معینى طبق ساختمان جسمى و روحى آنها تعیین شده است اگر چه در بعضى از امور مرد بر زن حق تقدم داشته باشد و بقول پروین اعتصامى:

وظیفه زن و مرد اى حکیم دانى چیست

یکیست کشتى و آن دیگریست کشتى بان

چو ناخداست خردمند و کشتى اش محکم

دگر چه باک ز امواج ورطه طوفان

بدیهى است که کشتى و ناخدا هر یک موقعیت و وظیفه جداگانه اى دارند، نه ناخدا میتواند کار کشتى را بکند و نه کشتى کار ناخدا، ولى در عین حال هر کدام باید وظیفه خود را انجام دهند پس اگر بنا شود در امور اجتماعى زن و مرد در وظایف یکدیگر دخالت کنند آن روزیست که کشتى زندگى و سرنشینان آن گرفتار طوفان بلا خواهد شد، پس از شیر حمله خوش بود و از غزال رم از گفتار ما معلوم شد که زن از حیث دستگاه خلقت مانند مغز و قلب و حواس خمسه و عقل و فهم و استعداد و سایر چیزهاى دیگر با مرد تفاوتهایى دارد یکى از زنهائیکه هم از حیث خلقت جسمى و هم از حیث خلقت روحى باتمام زنهاى عالم فرق داردفاطمه دختر پیغمبر است. اما از جهت خلقت جسمى فاطمه علیه السلام عادت زنانگى نداشت،

امام باقر ع فرمود :لما ولدت فاطمة اء وحى الله تعالى الى ملک فانطلق به لسان محمد فسماهافاطمة ثم قال انى فطمتک بالعلم و فطمتک عن الطمث . والله لقد فطمها الله تبارک و تعالى بالعلم و عن الطمث بالمیثاق 

نکته مهم در این حدیث آنست که میفرماید:

فطمتک عن الطمث ما ترا اى فاطمه از دماء ثلاثه که زنان مى بینند پاک و پاکیزه آفریدیم اگر چه دستگاه خون حیض در زن نباشد حاملگى هم براى او نیست و چون از عادت زنانگى بیفتد دیگر حامله نمى شود ولى فاطمه علیهاالسلام با آنکه خون حیض نمیدید پنج بچه تحویل جامعه داد که هر کدام آنها با دنیا و مافیها برابرى میکرد پس این یک معجزه براى آن بانو بوده است.

منبع: آیت الله حاج سید احمد میرخانی(تفسیر زیارت عاشورا)هر کس کتابش رو خواست بگه براش میل کنم


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهور عالمترین 3 صلوات

نظرات 20 + ارسال نظر
مریم 14 خرداد 1392 ساعت 12:29 ق.ظ http://Ganjene1028.blogfa.com

روح خدا به سوی خدا پر کشید و رفت

آهنگ ارجعی ز ملائـــک شنید و رفت
رحلت امام خمینی تسلیت باد
در ابن باره آپـــــــــــــم
[گل]
موضوعی که نوشتین کاملا دقیق و جالب بود آفرین
مخصوصا اینکه از قرآن بهره گرفتید

محب زهرا 14 خرداد 1392 ساعت 12:48 ق.ظ http://zahra12zahra.blogfa.com/

با سلام فایل را دریافت کردم .فرمودی می خوام چکار کنم ؟

کار خاصی ندارم یه وقت های تو مدرسه شاید استفاده نمایم .
تو مقالاتی چون آیه ها کوتاه و همراه با آدرس هستند شاید استفاده کردم .برام جالب بود .تو حوضه کاریم بعضی وقت ها مقالاتی می نویسم .
تو برد مدرسه هم میشه از بعضی آیات استفاده نمود .
به هر حال از زحمتت ممنونم .

darya 16 خرداد 1392 ساعت 09:24 ب.ظ http://www.harfedel92.blogfa.com

مبعث رسول اکرم ص بر شما مبارک.
التماس دعا

کوکی 17 خرداد 1392 ساعت 11:42 ق.ظ http://koooki.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورت
عید مبعث مبارک

امید 17 خرداد 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://mahdaviat1.blogfa.com

جالب بود و خواندنی . موفق باشید

محب زهرا 18 خرداد 1392 ساعت 08:50 ب.ظ http://zahra12zahra.blogfa.com/

میخوایم به محضر آقامون امام زمان"عج" برای گرامیداشت میلادشون سوم تیر ماه نیمه شعبان المبارک جهت تعجیل در ظهورشون تا وقت باقیست صلوات تقدیم کنیم...

هر کی دوست داره بسم الله...
با هر تعداد صلوات در این جمع نورانی شرکت نمایید

الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی

تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی

شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید

سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی

مریم 19 خرداد 1392 ساعت 12:57 ق.ظ http://Ganjene1028.blogfa.com

سلام


آپم´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,"¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@";";;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨")""-""""
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*"¨""¨¨*
´´´´´´((,*/*;);*)¨¨¨¨*
´´´´´((,**)*/**/¨¨¨"¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨"\\)\\)
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
",¨¨¨¨_)--"--"------/_.
این پرنده اومده شمارو به وبلاگم دعوت کنه!
آپم
آپم
آپم
هر دو وبم رو هم آپــــــــــم.[گل]
آدرس اون وبم اولین لینکمه(باران) اگه تو لینکا نیستید بگید لینک کنم
کاملا موافقم عالی بود

[ بدون نام ] 20 خرداد 1392 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام برادر.خسته نباشید.اگه براتون مقدوره کتابوبرابنده بفرستین.
خیلی ممنونم.
یاحق

ملیحه 21 خرداد 1392 ساعت 08:21 ق.ظ

با سپاس از حضور گرمتون

حسین 22 خرداد 1392 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام مطالب وبلاگتان خیلی ادمو به فکر وا میداره میشه بگید اهل کجایید؟ من تهرانی هستم

سلام
اهواز

ساحل 22 خرداد 1392 ساعت 02:52 ب.ظ

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیه الله آمد

با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

* * * * * * * * * * * * * * *
عیدتون مبارک

یاسین 22 خرداد 1392 ساعت 07:25 ب.ظ http://www.montazertanhayi.persianblog.ir

سلام دوست عزیز پیشاپیش اعیاد شعبانیه رو تبریک میگم
من به روزم حتما بهم سر بزن و با ما همراه شو
اللهم عجل لولیک الفرج
[گل]

مریم 22 خرداد 1392 ساعت 07:37 ب.ظ http://Ganjene1028.blogfa.com

تویی قرة العین زهرا و مولا
و پنجم ز آل کسا یا حسین جان
هر دو وبم رو آپم اون یکی اولین لینک وبم (باران)

محمد شجردی 22 خرداد 1392 ساعت 08:09 ب.ظ http://almahdi477.blogfa.com

سلام علیکم ورحمه الله
ولادت سراسر نور سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین <ع> و مظهر وفا و ادب حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیها را بر شما تبریک عرض می نمایم و توفیق زیارت کربلای معلا را از خداوند سبحان برای شما خواستار
سایت بنده بعد از مدتی تعطیلی دوباره شروع به کار کرده لطفا در صورت صلاح دید لینک بفرمائید
almahdi477.ir

فرهنگ انتظار 23 خرداد 1392 ساعت 05:25 ب.ظ http://farhangentezar.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.. بسیار ممنونم که به وبلاگ ما سر زدید و نظر گذاشتید.وظیفه بود حتما به وبلاگ زیبای شمام سر بزنم.موفق باشید[گل][لبخند][گل]

۱۹۸۹ 24 خرداد 1392 ساعت 09:54 ب.ظ

س وبلگتون رو قبلا بیشتر دوست داشتم چون جذاب تر بود.چرا مطالب جدید نمیزارین؟؟؟؟؟؟؟البته من تالاها براتون نظر نزاشته بودم ولی ایندفه دیگه وبلاگتون رونروم بود.زودتر به روزش کنین دیگه.

سلام
متاسفانه بلاگ اسکای خرابه نمیشه مطلب گذاشت
یا علی

ققنوس19 25 خرداد 1392 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.ghoghnoos19v1.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

با سلام و احترام

با پست « آخرین صفیر ققنوس » بروزم
با حضور سبزتان سرافرازمان نمائید.حضور شما بدرقۀ راهم خواهد بود.

موفق باشید! التماس دعا – یا حق

تشکر 29 خرداد 1392 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام علیکم ممنونم ازایمیلتون.
یاحق

خواهش میکنم اگر چیزی در هر مورد خواستید بگید بتونم بفرستم خوشحال میشم.......

fatemeh 24 بهمن 1392 ساعت 08:34 ب.ظ

برادر خیلی از اقایان تعریف کردید لااقل جانب انصاف رو نگه می داشتید . فکر می کنم این از پیامبر باشه " زن گل است"
لا اقل یه نکته مثبت از زن میفرمودید یکی از مرد .
احتمال می دم این دوستان خانمی که نظر دادند اصلا متن رو نخوندن
والا

مگه تو نوشته های من دیدید گه گفتم زن مفید نیست؟؟؟
تمام متن رو بخونید ودقت کنید اصلا منظور این تفاوت ها چیه !!! موفق باشید....

غریبه 27 دی 1393 ساعت 08:28 ق.ظ

باسلام
لطف بفرمایید بعضی مطالب رو درباره اش تحقیق کنید نه به صرف ظاهر حدیث معنا کنید مثلا یکی از موارد خدمتتون عارضم تفسیر قوامون علی نسا .... در زبان عرب تفسیر آن یعنی مرد تکیه گاهی برای زن است تا زن رشد کندنه مسلط است بر زن!!!...شما در مقابل نوشته تاتون مسئولید همانطور که مطالب زیباتون در سرنوشت یک نفر تاثیر داره این مطالب هم باعث میشه دختر ما که بدنبال یکسری از تحقیقاته با همین نکته اشتباه تصمیم گیری کنه اون موقع است که وای برما
شما از روی یکسری مسائل جسمی نتیجه گیری روحی میکنید! ما زنان بسیار فخیمه ای داریم که در کنارمردانی زندگی میکنند که بویی از انسانیت نبرده اند وهمین زنان بچه هایی تربیت کردند بسیار شریف آنوقت چطور فهم ودرک وعلم وشخصیت این زنان را بصرف زن بودن البته از دیدگاه شما میتوان زیر سوال برد؟!آیا ازدامان زنی با تعریف شما مردی به معراج میرود ؟آیا این سخن را نشنیدیدکه فرزند مادر بخیل بخیل میشود فرزند مادر دروغگو دروغگو...آیا زنی که بزعم شما آنقدر عاطفه دارد که برعقلش مسلط است میتواند مدیریت خانواده کندو در پرورش نسل آینده موفق باشد؟!!!یادمان باشد نسبت به قلممان مسئولیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد