بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

قرآن کتابی علمی ...

بسم الله الرحمن الرحیم

گریه

دانشمندان معتقدند که گریه در درمان برخی اضطرابهای روحی مفید است، همچنین چشمها را تمیز نموده و به درمان افسردگی کمک می­کند و نیز نشانه­های درد را کاهش می­دهد و به همین سبب گریه نعمتی از سوی خداوند متعال است. خداوند تعالی می­فرماید:

وَیَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ یَبْکُونَ وَیَزِیدُهُمْ خُشُوعًا (اسراء: 109)

و گریه کنان به رو در می افتند و بر فروتنی و خشوعشان می افزاید

روابط اجتماعی

دانشمندان دریافته­اند که گوشه نشینی منجر به افسردگی و کاهش قدرت مقاومت و بیماری­های قلبی می گردد و دانشمندان به لزوم روابط اجتماعی، همکاری و کمک نمودن به دیگران برای برخورداری از یک زندگی سعادتمند توصیه نموده­اند و به همین سبب خداوند متعال به ما امر فرموده است که برای ذکر خداوند و تلاوت قرآن کریم گرد هم آییم تا از یک زندگی سعادتمند و آرام بهره­مند شویم. خداوند سبحان می­فرماید:

وَاصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ (کهف: 28)

با کسانی که صبح و شام پروردگارشان را می خوانند، در حالی که همواره خشنودی او را می طلبند، خود را شکیبا دار.

نعمت اشک

خداوند چشمان ما را به پلکهایی مجهز نموده است که هر چند ثانیه به هم می­خورند و مایع موجود در چشم را به حرکت در می­آورند تا چشم را خیس کرده و آن را از خشک شدن حفظ نمایند. هنگامی که میزان این ماده­ی مترشحه کم می­شود، انسان خشکی چشم و درد شدیدی را احساس می­کند که قابل تحمل نیست. اشک اینچنین چشمها را می­شوید و آن را ازمیکروبها حفظ نموده و ضد عفونی­اش می­کند! خداوند گریه را به عنوان ویژگی مؤمنین یاد نموده و می­فرماید:

 وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْیُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَّمْع (مائدة: 83)

و چون آنچه را که بر پیامبر نازل شده بشنوند، دیدگانشان را می­بینی که لبریز از اشک می­شود.

یادگیری نوزادان

دانشمندان اظهار کرده­اند که نوزادان در حالی آفریده می­شوند که هیچ گونه شناختی ندارند، به طوری که نوزاد به محض تولدش از طریق دیدن و شنیدن شروع به کسب اطلاعات، ذخیره سازی و پردازش آن در مغز و آموختن مهارت­های جدید به وسیله­ی تکرار می­نماید. این حقیقتی است که قرآن 14 قرن پیش آن را بیان کرده ­است. خداوند متعال می­فرماید:

 وَاللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَیْئًا وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ (النحل: 78)

و خدا شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد در حالی که چیزی نمیدانستید و برای شما گوش و چشم و قلب قرار داد تا سپاس گزاری کنید.

سلامتی قلب

تحقیقات علمی جدید ثابت کرده است که تنش­های روحی، فشارها و عصبانیت از عوامل ویرانگر سلامتی انسان و سلامت قلب به شمار می­آیند و منجر به بیماری­های خطرناکی مانند سرطان می­گردند. بهترین راه برای درمان این فشارها آن است که دیگران را ببخشیم. به همین دلیل خداوند متعال می­فرماید:

فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ (شورى: 40)

هر که بگذرد و صلح نماید، پاداشش بر عهده­ی خداست؛ یقینا خدا ستمکاران را دوست ندارد.

نا امیدی

یک بررسی جدید نشان داده است که تعداد مبتلایان به افسردگی در ایالات متحده­ی آمریکا بیش از 30 ملیون نفر آمریکایی است و دلیل اصلی این پدیده نا امیدی است. ما معتقدیم که فرد مسلمان نسبت به دیگران از افسردگی، اندوه و نا امیدی دورتر است. به همین دلیل خداوند متعال می­فرماید:

إِنَّهُ لَا یَیْئَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ (یوسف: 87)

جز مردم کافر از رحمت خدا مایوس نمی شوند.

نتایج مخرب تماشای فیلم­های مستهجن

همه­ی تحقیقات نشان می­دهند که تماشای صحنه­های مستهجن، به طور جدی بر روی سلامتی انسان و وضع روحی و اجتماعی او و به ویژه بر روی خانه، خانواده و همسرش تاثیر گذاشته و منجر به طلاق، افسردگی و تنش روحی می­گردد. به همین سبب خداوند متعال می­فرماید:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ (نور: 30)

به مردان مؤمن بگو که چشمهای خود را (از آنچه حرام است) فرو بندند و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه­تر است. قطعا خدا به کارهایی که انجام می­دهند آگاه­تر است.

دیده فرو گذاشتن

دانشمندان در یافته­اند که نگاه نکردن به زنان (دیده فرو گذاشتن) به ثبات یافتن کار مغز و قلب کمک می­کند و انسان را از بسیاری روابط که وقت، دارایی و انرژی وی را به هدر می­دهد، دور نگاه می­دارد. نگرستن به کارهای حرام، فرد را به افتادن در حرام و بیماری­هایی که از آن حاصل می­شود ( و کمترینش ایدز بوده و بیماریهای روحی و جسمی دیگر را نیز شامل می­شود) می­کشاند. و این چیزی است که خداوند متعال ما را به آن امر فرموده است.

 قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ (نور: 30)

به مردان مؤمن بگو که چشمهای خود را (از آنچه حرام است) فرو بندند و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه­تر است. قطعا خدا به کارهایی که انجام می­دهند آگاه­تر است.

اندوه و مرگ

دانشمندان در یافته­اند که عدم خوشبختی، بیماری­های قلب و رگهای خونی را افزایش می­دهد و موجب خودکشی می­شود. (که دلیلش دور شدن از آموزه­های دین اسلام است.) به همین سبب خداوند، هر مؤمنی را به این بشارت می­دهد که او تا زمانی که به خداوند ایمان دارد و اعمال صالح انجام می­دهد، هرگز اندوهگین نخواهد شد. خداوند متعال می­فرماید:

إِنَّ الَّذِینَ آَمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآَتَوُا الزَّکَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (بقرة: 277)

مسلما کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند و نماز را به پا داشتند و زکات پرداختند، برای آنان نزد پروردگارشان پاداشی (شایسته) است، نه بیمی بر آنان هست و نه اندوهگین می­شوند.

به قلم: عبد الدائم الکحیل


الهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهور ناطق قرآن 3 صلوات

نظرات 1 + ارسال نظر
اشیان پرستو 20 اردیبهشت 1392 ساعت 10:14 ق.ظ http://http://ashianeparastoo.blogfa.com/

حضرت علی علیه السلام :
با ترک عادت ، نفسهای خود را رام کنید و آنها را به سوی انجام طاعات بکشانید (غرر الحکم ص 4797)
سلام محمد جان
مطلبت فوق العاده بود .
چندتاشو یادداشت کردم که انشالله استفاده کنم
موفق باشی دوست خوبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد