بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

ناراحتی های شیطان درباره صدقه ...

بسم الله الرحمن الرحیم

ناراحتی های شیطان درباره صدقه
روزی حضرت رسول اکرم (ص) از شیطان پرسید: ای ملعون! جرا مانع از صدقه دادن می شوی؟
شیطان بگفت: ای رسول خدا (ص) ! اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام کنند برایم
راحت تر است از تحمل صدقه دادن اشخاص .
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی؟
شیطان بگفت  صدقه پنج خصلت هست :
مال را زیاد میکند.
مریضان را شفا میدهد.
بلاها را دفع میکند .
صدقه دهنگان به سرعت از پل صراط عبور میکنند.
بدون حساب وارد بهشت می شوند و عذابی برایشان نیست.
رسول اکرم (ص) پس از استماع این سخنان از شیطان به او فرمود: خدا عذابت را زیاد گرداند.

شیطان، رسول اکرم (ص) را واسطه ی آمرزش گناهان خود قرار می دهد
از حضرت علی (ع) نقل شده که فرمودند: من در کنار کعبه ی معظمه نشسته بودم.
ناگهان دیدم پیرمردی کمر خیمده و در حالی که از اثر پیری ابروهایش بر چشمانش افتاده بود، عصایی به دست
گرفته و کلاهی قرمز بر سر نهاده و عبایی از مو بر دوش انداخته و به دیوار کعبه تکیه داده بود،
نزد پیامبر اکرم (ص) امد و
شیطان بگفت : ای رسول خدا(ص) از خدا بخواه که مرا بیامرزد و قرین رحمت خود فرماید !
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: ای پیرمرد! تلاش تو ضایع و عمل تو باطل شده و از بین رفت.
سرانجام و ی از نزد آن حضرت رفت.
حضرت رسول اکرم (ص) به من فرمود: ای علی ! آیا اورا شناختی ؟
عرض کردم : خیر ، ای رسول خدا!
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود:آن شخص شیطان رجیم بود!
حضرت علی (ع) فرمود: من دنبالش دویدم تا به او رسیدم و با او درگیر شدم و سرانجام او را برزمین زدم
و بر سینه اش نشستم و دست بر گلویش فشردم و تا اورا خفه کنم .
شیطان به من گفت : ای علی ! مرا خفه نکن زیرا مرا تا روز معین و معلوم مهلت داده اند .
ای علی ! به خدا سوگند من تو را دوست دارم و این را جداً میگویم .
کسی با تو دشمن نیست و نمیتواند دشمن تو باشد مگر اینکه من در نطفه ی او شرکت کرده باشم یا فرزند زنا باشد
حضرت علی (ع) فرمود : من خندیدم و رهایش کردم!
منبع بحار الانوار ،جلد 63، صفحه 243


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات

نظرات 3 + ارسال نظر
کوکی 12 خرداد 1392 ساعت 09:16 ب.ظ http://koooki.blogfa.com

سلام
ممنون حدیث اول خیلی بهم روحیه داد
ولی درمورد حدیث دوم من شنیدم از جای موثقی که پیامبر خدا به شیطان فرمود من واسطه میشم برای بخشش تو پیش خدا
شیطان قبول کرد وقتی پیامبر از خدا خواست شیطان رو ببخشه خدا فرمود فقط بگه اشتباه کردم توبه کنه من میبخشمش وقتی پیامبر به شیطان این مسئله رو گفت شیطان گفت خدا باید عذرخواهی کنه نه من
دوروایت متناقض
جالبه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
بله واقعا جالب بوددددد
یا علی

سلام اقا محمد گل
این شیطانم عجب موجود جذابیه هااااااااا
خدا لعنتش کنه
خیلی مطلبتون عالی بود
خیلیییییییییییی لذت بردم
انشالله به پاس زحمت و دقتی که برای انتخاب این مطالب میذاری ، صد چندان اجر و پاداش از پروردگار متعال دریافت کنی
التماس دعا
چشمت ب جمال اقا روشن انشالله

سلام
خیلی ممنونم
لطف دارید
امیییییین

اشیان پرستو 17 خرداد 1392 ساعت 12:16 ق.ظ

مبعث منادی بزرگ اخلاق بر شما دوست گرامی مبارک
التماس دعا[گل]..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد