بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

اسرار مرگ 2 ...

بسم الله الرحمن الرحیم  

  

 

ازاسرارمرگ(6)

در تمام سلولهای بدن فعل و انفعالاتی صورت می گیرد که دانشمندان آن را عملکردهای واژگونی نامگذاری کرده اند که بعد از زمان معینی ازآغاز زندگی سلول اتفاق می افتد ؛ به این صورت که سلول رشد کرده ، بزرگ شده وشروع به فعالیتهایش می کند ولی بعد ازمدت معینی عملکردهای واژگونی درداخل سلولها آغاز می شود !

دانشمندان می گویند که این عملیات رابه هیچ عنوان نمی توان متوقف کرد چراکه متوقف کردن این عملیات به معنای مرگ است ؛ زیرا مرگ دراین سلول برنامه ریزی شده است ؛ یعنی مرگ برنامه ریزی شده با جلوگیری کردن از عملیات واژگونی دچار اختلال شده و سلول خواهد مرد ودر اینجاست که کلام حق متجلی می شود : 

وهرکس را که عمر طولانی دادیم آفرینش او را وارونه ( واژگون ) می کنیم؛ پس آیا تعقل نمی کنند ؟! (یس آیه 68)

حال وقتی درکلمه (واژگون می کنیم) دراین آیه شریفه دقیق می شویم می بینیم که تعبیری دقیق ازعملیات واژگونی که درتمام سلولهای بدن انسان مثل سلولهای مغز، کبد و قلب انجام می گیرد به کار رفته است که سرانجام این عملکردهای واژگونی که به طوردائم انجام می گیرد به مرگ منتهی می شود ... سبحان الله !

 

ازاسرارمرگ (7)

خداوند متعال در هر سلولی ازسلولهای بدن برنامه ای قرارداده است که این برنامه مسؤول تغییرات سلول، تقسیم آن و ارتباطش با دیگر سلولهاست و هنگامیکه دانشمندان تلاش کردند تا طول عمرسلول را افزایش دهند نتیجه آن شد که سلول تبدیل به سلولی سرطانی شد وسپس ازهم پاشید و منهدم شد.

دراینجا بود که دانشمندان یقین حاصل کردند که مرگ، پایانی طبیعی برای مخلوقات جهان است واین همان چیزی است که قرآن کریم برآن تاکید کرده است :

هرکجا که باشید، مرگ شما را درمی یابد . (نساء آیه 78)

این اشارات ظریف درحقیقت نامه هایی مخفی برای ما انسانهاست تا آنها را درک نموده وبه سوی خالق بلند مرتبه وتوانای خود یعنی الله بازگردیم وخویش رادر پناه نور قرآن کریم قراردهیم.

این آیات کریمه هشداری برای هرکدام از ماست تا درمورد این پدیده که خداوند سبحانه و تعالی درقرآن کریم ازآن با کلمات زیبا سخن به میان آورده است تامل وتفکرکنیم:

او کسی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما عملتان نیکوتر است. (ملک آیه 2)

 

ازاسرارمرگ (8)

از مظاهر رحمت الهی بربندگان این است که مرگ را آفرید وآن را پایانی طبیعی برای هرچیز قرارداد. خداوند متعال دراین مورد می فرماید :

هرچیزی غیر از ذات او فناشدنی است . ( قصص آیه 88 )

حال ببینیم که علوم جدید چه می گویند.... دانشمندان زیست شناس به صراحت اعلام می کنند که مرگ چیزی از اهمیت زندگی کم نمی کند. پس از تجربیات و تحقیقات فراوان دانشمندان پی بردند که داخل هرسلول ازسلولهای بدن انسان ساعت بیولوژیکی مخصوصی یافت می شود. به طورمثال درمخلوقی مثل انسان حدود 100 تریلون ساعت بیولوژیک کار می کنند!

به راستی چه کسی عملکرد این ساعتها راتنظیم کرده و چه کسی آنها را ازهرگونه آسیب وگزند محفوظ داشته است؟

چه کسی برحفظ ونگهداری آنها اشراف دارد وچه کسی آنها را با انرژی لازم برای حفظ عملکرد خود تجهیز کرده است ؟

آیا احدی ازمخلوقات می توانند چنین کاری کنند ؟

پس او کسی نیست مگرالله رب العالمین که می فرماید :

و اوست که اقتدارش مافوق بندگانش است و برشما نگهبانانی می فرستد تا آنگاه که مرگ یکی از شما فرا رسد؛ رسولان (فرستادگان) ما او را می میرانند و (دراین کار) کوتاهی نخواهند کرد. ( انعام آیه 61 )

 

ازاسرارمرگ (9)

آمارهای سازمان ملل متحد نشان می دهد که سالیانه درجهان حدود هفتصدهزار نفر خودکشی می کنند ، صدها هزارنفر درحوادث آتش سوزی ، رانندگی ، قتل و... از بین می روند ؛ درحالیکه تعداد مشخصی براثر امراض قلبی می میرند. به طور مثال درایالات متحده حدود هفتصد هزار نفرجان خود را ازدست می دهند که نصف این میزان براثرمرگ ناگهانی است.

ولی تعداد معینی براثر سرطان پوست، سرطان سینه یا سرطان ریه جان خود را از دست می دهند؛ یعنی سیستمی مشخص برای مرگ وجود دارد و وقتی این آمارها را سالیانه بررسی می کنیم درمی یابیم که این آمارها نسبتی نزدیک به هم دارند وهنگامیکه این آمارها رابرای مدت ده سال زیرنظر می گیریم می بینیم که این نسبت هم در حال افزایش است وهم اینکه به هم نزدیک است واین دلیلی است براینکه مرگ به نسبت مشخصی تعیین و مقدر شده است و عجیب این است که قرآن کریم به این حقیقت اشاره کرده و می فرماید:

ما مرگ رادر بین شما مقدر کردیم و هیچکس نمی تواند بر ما سبقت گیرد. ( واقعه آیه 60 )

سبحان الله !

 

ازاسرارمرگ (10)

دانشمندان دریافته اند که درداخل نوار وراثتی سلول انسان، گیاه و حیوان  DNAموادی وجود دارند که مربوط به مرگ این سلول می باشند. هنگامی که دانشمندان تلاش می کردند تا عمر برخی سلولهای حیوانات مثل مگس را افزایش دهند، پس ازمدتی مشاهده کردند که این سلولها به سلولهایی سرطانی تبدیل شدند ودرنتیجه این سلول یا ازبین می رفت یا به سلولی سرطانی تبدیل می شد که دراین حالت هم سلول نابود می گشت.

این مکانیسم درمورد انسان هم صدق می کند؛ یعنی اگربرای افزایش طول عمر مجموعه ای ازسلولهای بدن انسان اقداماتی انجام گیرد، این سلولها تبدیل به سلولهای سرطانی کشنده خواهند شد .

بنابراین دانشمندان اعتراف کرده اند که مرگ چیزی ازاهمیت زندگی را کم نمی کند وازسوی دیگرجلوگیری ازمرگ به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

از این رو است که قرآن کریم می فرماید :

هر کسی طعم مرگ را می چشد . ( آل عمران  آیه 185 )

واین همان حقیقت قرآنی است که با علم مطابقت دارد و بر راستی گفتار خداوند تبارک و تعالی گواهی می دهد.

 

الهم عجل لولیک الفرج  

به امید ظهور حضرت مهدی 3 صلوات ...

نظرات 1 + ارسال نظر
جمعه های تکراری 4 اردیبهشت 1392 ساعت 03:11 ب.ظ http://romagha.blogfa.com

سلام ممنون که به من سر زدی

وبلاگ خوبی داری بهت تبریک می گم

باز هم بیا

یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد