بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

شگفتی های بدن انسان، کالبد انسان ...

بسم الله الرحمن الرحیم 

کالبد انسان

 

 

 در زندگی هرکدام از انسان ها نشانه های اعجازآوری است که آشکارا بر عظمت خدای عزّ و جلّ دلالت می نماید، از جمله آنها کالبدی است که از هر چیز به ما نزدیک تر است، در سر هر کدام از ما سیصد هزار تار مو وجود دارد، که هر مو دارای پیاز، رگ، سرخرگ، ماهیچه، عصب، غده ی چربی و وراثتی می باشد. و شبکیه ی چشم دارای ده قسمت می باشد، که در بین مخروط چشم و کمانک آن صد و چهل میلیون گیرنده نور یافت می گردد، و عصب بینایی که از چشم به مغز می رسد شامل پانصد هزار تار عصبی است. و ...

 در گوش نیز چیزی مانند شبکیه ی چشم وجود دارد، و در آن سی هزار سلول شنیداری جهت رساندن پایین ترین صداها وجود دارد، و در مغز دستگاهی برای اندازه گیری تفاضل زمانی وجود دارد برای رساندن صدا به هر دو گوش، اگر ثانیه را به هزار و ششصد جزء تقسیم کنیم در کمتر از یک جزء جهت صدا را برای انسان مشخص می کند.

و بر روی زبان جهت شناخت مزه های شیرین، ترش، تلخ و شور برآمدگی چشایی وجود دارد، و سپس مزه را به مغز می رساند.

و هر حرفی که بر روی زبان به صدا در می آید، هفده عضله در تشکیل آن شرکت می نمایند.

چه کسی می تواند باور کند که در قسمت داخلی دهان پانصدهزار سلول وجود دارد؟

و در هر پنج دقیقه نیم میلیون سلول در دیواره ی داخلی آن از بین رفته، و نیم میلیون سلول زنده جدید دیگر جای آنها را می گیرند.

گلبول های قرمز خون چنانچه کنار هم چیده شوند طول آن شش برابر محیط کره ی زمین می باشد، و در هر میلی مترمکعب خون پنج میلیون گلبول قرمز وجود دارد، و هر گلبول قرمزی در روز هزار و پانصد بار در خون به گردش درم یآید، و مسافت هزار و پنجاه کیلومتر را طی می نماید.

قلب انسان در عمر متوسط بیشتر از ظرفیت یک آسمان خراش خون تلمبه می نماید، در یک دقیقه شصت الی هشتاد بار نبض می زند، و در روز هزار بار می تپد، کهدر این تعداد تپش هشت هزار لیتر خون تلمبه می نماید و هر دویست لیتر معادل یک بشکه می باشد، و برخی دانشمندان تهیه خون توسط قلب را در عمر متوسط ، پنجاه و شش میلیون گالن حساب نموده اند و هرگالن معادل پنج لیتر می باشد.

انسان در هر دو ثانیه صد و بیست میلیون سلول مصرف می نماید، و مغز انسان دارای چهارده میلیارد سلول بیرونی و صد میلیارد سلول بنیادین می باشد که کارآیی آنها هنوز شناخته نشده است، و مغز پیچیده ترین قسمت در وجود آدمی می باشد، با این وجود مغز از فهم حقیقت خود عاجز است.

و در دو شُش هفتصد میلیون نوع سلول ریوی مانند خوش ههای انگور وجود دارد، و اگر پخش گردند، مساحت دویست متر مکعب را اشغال م یکنند، و هر دو شُش در روز بیست و پنج هزار بار می تپند، و صد و هشتاد متر مکعب استنشاق می نمایند و در کبد سیصد میلیارد سلول وجود دارد که در ظرف چهار ماه تماماً تجدید می گردند، و وظیفه ی کبد فراوان، مهم و حیرت آور است، به طوری که انسان بدون کبد بیش از سه ساعت نمی تواند دوام بیاورد.

در جداره معده میلیاردها سلول وجود دارد. در یک روز افزون بر چند لیتر اسید را تراوش می نماید، و دانشمندان در حل این معما که چرا معده خودش را هضم نمی نماید؟ بسیار تلاش نموده اند، پس آیا معده اعجازآور نیست؟

و در روده ها سه هزار و ششصد مو روده ای جهت مکیدن در هر سانتی مترمربع یافت می گردد، و این مو ها تماماً هر چهل و هشت ساعت دوباره تجدید حیات می نماید. و در کلیه دو میلیون دستگاه تصفیه ی خون هست که طول آنها روی هم صد کیلومتر می باشد که در هر روز، پنج بار خون از آنها عبور می نماید. و زیر لایه ی پوست پانزده میلیون تنظیم کننده و تهویه ی حرارت بدن یافت می شود، که همان غدد عرق ریز باشند و هر غدد عرق ریز نیز دارای تهویه، تنظیم، تعدیل حرارت و رطوبت می باشد.

و کالبدی که ما با آن زیست می نماییم نزدیک ترین شیء نسبت به ما می باشد و این واقعیت هایی است که پزشکان دهها سال پیش آن را کشف نمود هاند و مطلقاً جای جر و بحث نیست و قرآن نیز می فرماید :

 و فی انفسکم افلا تبصرون  (ذارات آیه 21)

و در خود شما آیاتی وجود دارد آیا نمی بینید ؟

و چنانچه شما پنج سال زندگی کنید، بد نیست بدانید که تمام سلولهای شما جز سلول های مغز و قلب تجدید م یگردند، چون اگر سلول های مغز تازه گردند، انسان معلومات خود را مانند طب، هندسه، تمام معلومات و اطلاعات و خاطراتی را که فرا گرفته فراموش می نماید، و به همین خاطر حکمت خداوند اقتضا نموده که سلول مغز و قلب از زمان جنینی تا مرگ در انسان زنده بمانند.

الهم عجل لولیک الفرج  

به امید ظهور حضرت حق که هزاران البته نزدیک است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد