بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

آیا ظهور نزدیک است ؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم 

آیا ظهور نزدیک است ؟؟؟ 

ما هر چه داریم از روایات ائمه معصوم داریم که تا کنون خیلی ها به وقوع پیوسته و خیلی ها هم در حال وقوع هستند.  

 در مورد ظهور حضرت روایاتی از پیامبر هست که میفرماید: هر کس برای ظهور زمان تعیین کند کافر است و دروغ می گوید. 

اما اگر قرار بود هیچ نشانه و علامتی از نزدیک بودن ظهور نباشد و کاملا پوشیده بر ما باشد ائمه معصوم هیچ روایاتی را در مورد ظهور و نزدیکی ظهور و نشانه های آن را نمی گفتند. 

اما با بررسی روایات مربوط به ظهور می شود نزدیک بودن ظهور حضرت را حس کرد اما به وقوع پیوستن ظهور حضرت وابسته به خواست خداست و روایات گفته شده فقط دلیل بر نزدیک بودن ظهور حضرت می باشد.  

ابتدا روایات را برسی و هر کدارم را با توجه به احتمالات ممکنه برسی می کنیم ...

 آیا ظهور در فصل پاییز است ؟؟

وَلَئِنْ أخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إلَی اُمَّة مَعْدُودَة لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَحاقَ بِهِمْ مَا کانُوْا بِهِ یَسْتَهْزِءوُنَ (هود آیه 8)

اگر ما عذاب را تا (آمدن) امّت معدوده از آن ها به تأخیر بیندازیم، می گویند: چه چیز آن را باز می دارد؟ آگاه باش! هنگامی که آن روز بیاید، عذاب از آن ها برگردانده نمی شود و آنچه را که مسخره می کردند، آن ها را فرو خواهد گرفت.

در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که در تفسیر این آیه فرمود: منظور از امّت معدوده امّت شمرده شده، همان اصحاب مهدی در آخرالزمان هستند که 313 نفر به تعداد اهل بدر می باشند و همان گونه که پاره های ابر پاییزی به هم می پیوندند، آنان نیز در آن واحد (نزد آن حضرت) گرد می آیند (ینابیع المودّة، ج 3، ص241) 

 فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ أَیْنَ ما تَکوُنُوا یَأْتِ بِکُمُ اللهُ جَمِیعاً (بقره آیه 148)

پس در کارهای نیک بر یکدیگر پیشی گیرید. هر کجا که باشید، خداوند همگی شما را می آورد

 در سخنی از امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه آمده است: منظور از خیرات، ولایت اهل بیت است و منظور از یَأْتِ بِکُمُ اللهُ جَمِیعاً 313  تن از یاران قائم می باشند ... به خدا سوگند! در یک لحظه همچون قطعات ابر پاییزی گرد آمده، پیرامون شمع وجودش حلقه می زنند و در میان رکن و مقام با او بیعت می کنند و همراه او پیمان نامه ای از رسول اکرم است که آن را ـ امامان معصوم علیهم السلام ـ یکی پس از دیگری به ارث برده اند. (غیبت نعمانی، ص 282)

 امام علی، علیه السلام، در این زمینه تعبیر جالبی دارند که به ما در درک چگونگی اجتماع یاران قائم، علیه السلام، یاری می کند. ایشان می فرماید:

«فاذا کان ذلک ضرب یعسوب الدین بذنبه، فیجتمعون الیه کما یجتمع قزع الخریف.»

چون وقت آن برسد آقای بزرگوار و پیشوای دین مستقر و پابر جا گردد. پس نزد آن بزرگوار گرد آیند، چنانکه پاره های ابر در فصل پاییز گرد آمده و به هم می پیوندند. (فیض الاسلام ص 1202، ح 1) 

از امام صادق، علیه السلام، نیز روایتی به همین مضمون نقل شده است:

جوانان شیعه در حالی که بر پشت بامهای خود آرمیده اند، در یک شب، بدون هیچ قرار قبلی به نزد صاحب خود برده شده و بامدادان در مکه حاضر می شوند  (فیض الاسلام  ص 370، ح 159)   

و اما بهترین زمان برای خواب بر پشت بام فصل پاییز است (مولف) 

 با توجه به روایات گفته شده میبینیم که جمع شدن یاران حضرت به ابر پاییزی تشبیه شده و و احتمال دارد که رمز روایات دلیل بر پاییز بودن فصل ظهور باشد.

با بررسی رویات مربوط به ماه ظهور حضرت درمی یابیم که ماه محرم ماه ظهور حضرت می باشد که در این سالها محرم در فصل پاییز می باشد .... الله اعلم  

زلزله های قبل از ظهور : 

ابتدا زلزله های اخیر را بررسی میکنیم ... 

به گزارش تابناک، زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر شهر کاکی در شهرستان دشتی (89 کیلومتری استان بوشهر) را لرزاند. گزارش ها حاکی است که شدت زلزله به اندازه ای بود که لرزش زمین در مناطق بسیاری از استان احساس شده و موجب وحشت مردم شد تا جایی که بسیاری به خیابان ها ریختند. حدود 25 دقیقه بعد از وقوع زمین لرزه نخست، زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر شهرستان خورموج را لرزاند.  

 تاریخ درج خبر : 1392/1/ 20

زلزله هفت و نیم تا هشت ریشتری سراوان را لرزاند. زلزله علاوه بر دهلی نو در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شده است. 

 تاریخ درج خبر : 1392/1/27

  به گزارش ایرنا، پایگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس این گزارش در ساعت 23:02:52 بردخون در استان بوشهر باشدت 1/ 4درچه به لرزه درآمد  و پس از آن حبیب آباد در استان اصفهان با همین شدت در ساعت 00:52:53 لرزید. در ساعت 02:11:05 ˈاهلˈ فارس با شدت 5 درجه ریشتر تکان خورد  و حدود یک ساعت بعد شهداد کرمان اندکی لرزید. بره سر در استان گیلان هم در ساعت04:44:24 لرزید

 و بعد از آن در ساعت های05:28 گیوی در استان اردبیل  و کاکی در استان بوشهر تکان خوردند .  در ساعت 06:54:33 هم لرزش زمین با شدت 5/ 3 درجه ریشتر در آبدان بوشهر به ثبت رسید. خوشبختانه هیچیک از زمین لرزه های شب گذشته تلفات نداشته اند و خرابی نیز گزارش نشده است.خداروشکر 

تاریخ درج خبر : 1392/1/31 

 منظور این نیست که روایات فقط برای کشور ایران گفته شده منظور زیاد شدن زلزله هست و همچنین زلزله ها در تمام دنیا زیاد شده اند  

رویات مربوط به زلزله قبل از ظهور ... 

ابوهریره از رسول گرامی اسلام(ص) روایت می کند که:

ساعت ظهور برپا نشود تا اینکه عالم گرفته شود، زلزله زیاد گردد، زمان نزدیک شود، فتنه ها زیاد گردد و هرج(کشتار) زیاد شود. (کنز العمال، 14/204)

حذیفة بن یمان در ذیل حدیثی روایت کند که :

وای براهل آن زمان[آخر الزمان]، که بر آنها از اهوال و فزعها و زلزله ها چه می گذرد و خصوصا برای کسانی که مال ظاهری_از قبیل طلا ونقره_ دارند و خوشا به حال کسی که خودش و عیالش راضی باشند، چرا که او نمی داند دارای چه ثروت هنگفتی است.  (الملاحم والفتن، ص 132)

از امام جعفر صادق(ع) روایت شده که فرمودند :

وقتی زنا ظاهر شود ، زلزله هم فاش و ظاهر خواهد شد. (من لا یحضره الفقیه 1/332)

از رسول خدا(ص) روایت شده که فرمودند :

به امت من رحم شده است و در آخرت عذاب ندارند، بلکه خداوند عذاب ایشان را در دنیا از قبیل کشته شدن و زلـزلـه و فتنه ها قرار داده است. (المستدرک للحاکم 4/444)

ابوهریره از حضرت محمد(ص) روایت کند که :

وقتی فیئ دست به دست بگردد، وامانت غنیمت شمرده شود، زکات دادن ضرر پنداشته شود، علم برای غیر از دین فرا گرفته شود، مرد اطاعت از زنش نماید، مادرش را عاق کند، رفیقش را نزدیک کند، پدرش را دور سازد، صداها در مساجد بلند شود، پست ترین فرد در جامعه زعیم ورهبر آنان گردد، فرد را به خاطر شرٌش اکرام کنند، زنان خواننده و آلت لهو ظاهر شود، خمر و شراب خورده شود و آخرین این امت اولینش را لعن کند، پس در آن وقت منتظر باد سرخ و زلزلــــه و خسف و فرورفتن و مسخ شدن و سنگباران شدن باشید. (کنز العمال، 14/276)

رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند:

بشارت می دهم شما را به مهــــدی (عج) که در امت من مبعوث می شود، در حالی که مردم باهم اختلاف دارند و زلزلـــه هم زیاد باشد. (الملاحم والفتن، ص163)

 رسول الله فرمود: 

 شما را بشارت می دهم به مهدی (سه بار تکرار فرمودند) و او قیام می کند وقتی بین مردم اختلاف باشد و زلزله های شدیدی بیاید، و زمین را پر از عدل و داد می کند همانطور که مملوء از جور پر گشته بود .(بحارالانوار جلد 51 صفحه 74 باب 1 حدیث 24)

 امام‌ صادق‌(ع‌) فرموده‌اند:
8از نشانه‌های‌ قیام‌ آن‌ حضرت‌ این‌ است‌ که‌ در سالی‌ پر از زلزله‌ و سرما اتفاق‌ می‌افتد. (یوم‌الخلاص‌، ص‌543، بیان‌ الائمه‌(ع‌) ج‌2، ص‌431)
مهدی‌ را به‌ شما بشارت‌ می‌دهم‌ که‌ پس‌ از پدید آمدن‌ اختلافات‌ در میان‌ امتم‌ و زلزله‌های‌ بسیار ظهور خواهد کرد. (کمال‌الدین‌، ص‌655، بحارالانوار ج‌52، ص‌182 )
 

 مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان از نشانه های ظهور 

صادق آل محمد(ص) می فرمایند :

که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند، من ظهور را برای او تضمین می کنم!...

امام صادق (ع) :

آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز.و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود. ( بحار 52 ص 210 و 240 )

امام صادق(ع) :

هنگامی که مردم در عرفات وقوف کرده اند ، سواری که بر وسیله نقلیه تیزتکی سوار است ، از راه می رسد و مرگ خلیفه ای را خبر می دهد ، فرج آل محمد(ص) و فرج همه مردم در آن هنگام است.

احادیث شریف برای مرگ عبدالله زمان مشخصی را ذکر نفرموده اند و ممکن است در هر روزی از ایام سال رخ دهد حتی در ذی الحجه و ایام حج ! انشاالله

وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگــــــــــــز. 

با اخرین آخباری که از آن ملعون هست اوضاع وخیمی دارند ... 

با تمام این روایات و بررسی ها چگونه بفهمیم ظهور چه زمانی خواد بود ؟؟ 

نشانه های حتمی ظهور: خروج سفیانی خراسانی و یمانی که در ماه رجب در یک ماه یک هفته و یک روز خواهد بود، ندای آسمانی، فرو رفتن زمین در بین مکه و مدینه و بلعیدن سفیانی، کشته شدن نفس زکیه  

و اما از واضح ترین نشانه ها برای تمام مردم عالم ندای آسمانی می باشد 

زراره از امام صادق علیه السلام روایت می کند که حضرت فرمودند : ندا کننده ای از آسمان ندا کند که فلان (حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ) امیر است و ندا کننده ای ندا کند که علی علیه السلام و شیعیانشن رستگارند ، زراره می گوید :من از ایشان پرسیدم : دیگر با این حال چه کسی با مهدی علیه السلام می جنگد؟ حضرت صادق علیه السلام فرمودند:شیطان ندا می کند که فلان (عثمان) و شیعیانش رستگارند . عرض کردم :پس از کجا بدانند کدام صدا راست و کدام دروغ است ؟ ایشان فرمودند :آن کسی که احادیث مرا روایت کند می شناسد کدام راست و کدام دروغ است (غیبت نعمانی ، ص 264)

و در آخر به همین چند روایت اکتفا میکنیم چون روایات خیلی زیاد هستند. برادر و خواهری که از این اوضاع بد دنیا خسته شدی و اوضاع بد اقتصادی، فرهنگی، جتماعی داره زجرت میده و همه رو داغون کرده و ظلم بیداد میکنه بیشتر برای ظهور آقا دعا  کن.  موقع اذان، موقع باریدن باران، موقع طلوع آفتاب صبح و سحر دعا کن برای ظهور امام زمان.  جدا از این همه روایات و حدس و احتمالاتی که داریم به خودمون امید میدیم که ظهور نزدیک هست بهتره خودمون رو امام زمانی کنیم و درک کنیم و بشناسیم امام زمان رو چون روایت داریم از پیامبر که هر کس نشناسه امام زمان رو و بمیره به مرگ جاهلیت مرده.  

 الهم عجل لولیک الفرج  

به امید ظهور منجی بشریت 3 صلوات ...

نظرات 1 + ارسال نظر
الهم عجل لولیک الفرج 31 فروردین 1392 ساعت 09:59 ب.ظ

انشاءالله که نزدیک است.............
ولی یه کم تندرفتین..................

با سلام
نه عزیز تند نرفتم
چیزی رو گفتم که اوضاع کنونی و روایات میگن
ببخشید تازشم من خیلی آروم گفتم و گفتم همش احتمال هست
انشاالله که نزدیک باشه
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد