بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

دستورات پزشکی امام صادق (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
امام صادق (ع) خطاب به طبیب هندى: قلب، به شکل دانه ى صنوبر است؛ زیرا وارونه است و یک سر قلب باریک قرار داده شده است تا لا به لاى ریه برود و با سردى آن، خودش را خُنک کند، مبادا مغز از گرماى آن بسوزد.امام صادق (ع) خطاب به مفضّل بن عمر: اى مفضّل اکنون، قلب را برایت وصف مى کنم: بدان که در آن سوراخ هایى است، سوداده شده به سمت سوراخ ‌هایى که در ریه است، و همین هاست که قلب را خُنک مى کند، به گونه اى که اگر این سوراخ ‌ها با همدیگر تفاوت مى یافتند و رو به روى هم نبودند، خُنکا به قلب نمى رسید و انسان مى مُرد. اکنون آیا صاحبِ اندیشه و تاءمل، روا مى داند که بگوید چنین پدیده اى، به اهمال پدید آمده است، و در درون خویش، گواهى نیابد که او را از این پندار، باز بدارند؟

امام صادق علیه السلام : پیامبر خدا، در هر روز، سیصد و شصت بار، به شمار رگ هاى بدن، خداوند را سپاس مى گفت و مى فرمود: پروردگار جهانیان را به فراوانى و در هر حال، سپاس
امام صادق علیه السلام: پیامبر خدا فرموده است: در بدن آدمیزاد، سیصد و شصت رگ است: صد و هشتاد تاى آن متحرّک، و صد و هشتاد تاى دیگر، ساکن اند. اگر رگ هاى متحرک، ساکن بودند، انسان نمى خفت، و اگر آن رگ هاى ساکن، متحرک بودند نیز انسان نمى خفت. پیامبر خدا، هر روز صبح، سیصد و شصت بار مى گفت: خداوندِ جهانیان را به فراوانى و در هر حال، سپاس و شامگاهان نیز چنین مى گفت.

براى سلامت قلب و تقویت آن

سیب
امام صادق علیه السلام: اگر مردم مى دانستند در سیب چیست، بیمارانشان را جز به آن درمان نمى کردند. بدانید که سیب، بویژه، سودمندترین چیز براى قلب و مایه ى شست و شوى آن است.
سرکه
امام صادق علیه السلام: سرکه، قلب را روشن مى کند. (به ویژه سرکه ى سیب طبیعى که کاهنده چربى ها و کلسترول اضافى و تعدیل و تعادل اندام است)
انار
امام صادق علیه السلام: هر کس ناشتا انار بخورد، (آن انار)، قلبش را چهل روز روشن مى کند.
گلابى
امام صادق علیه السلام: گلابى بخورید، که به اذن خداوند متعال، دل را جلا مى دهد و دردهاى درون را تسکین مى بخشد.
تلبینه
امام صادق علیه السلام: تلبینه، دل اندوهگین را جلا مى بخشد، چنان که انگشتان، عرق را از پیشانى مى زدایند. (تلبینه نوعى آش است که از سبوس ‍ و شیره عسل، تهیه مى شود).

براى سلامتى رگ ها
بادنجان
امام صادق علیه السلام: در هنگام خرماچینى، فراوان بادنجان (بادمجان) بخورید؛ چرا که شفاى هر درد است، بر روشنىِ چهره مى افزاید، رگ ها را نرم مى کند و آب کمر (نیروى جنسى) را افزون مى سازد.
حوک
امام صادق علیه السلام : حوک (بادروج) سبزى پیامبران است. بدان که در آن، هشت ویژگى است: هضم کننده است؛ گرفتگى هاى عروق و مجارى را مى گشاید؛ آروغ را خوش بو مى سازد؛ دهان را بوى خوش مى بخشد؛ غذا را دوست داشتنى مى سازد؛ درد و بیمارى را از درون بدن ، بیرون مى کشد؛ و امانِ انسان از جذام است؛ چون در درون انسان جاى گیرد، همه ى بیمارى ها را فرو مى نشاند.
و شام خوردن
امام صادق علیه السلام: شام را وامگذار، هر چند به سه لقمه ى نان و نمک باشد. هر کس یک شب شام را واگذارد، یک رگ در بدن وى مى میرد و این رگ هرگز زنده نمى شود.

الهم عجل لولیک الفرج

به ماید ظهور مهدی صاحب زمان که هزاران البته نزدیک است ...

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام دوست خوب ما!! شما جزو اولین بازدیدکننده های وبلاگ ما (مریم و سعید ( و سروش و سینا) زیر یک سقف) بودید ! بیش 10 سال از اون روزگار گذشته ! خوشحال میشیم اگه یه بار دیگه دل مهربونتونو با ما همراه کنید و سری به ما بزنید! مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد