بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

فاطمه سیده نساء است

بسم الله الرحمن الرحیم 

فاطمه سیده نساء است

 

 

فاطمه ع از جهت خلقت روحى هم با زنان دیگر فرق داشته بلکه برتر و بالاتر از مریم هم بوده

است چه خداوند درباره مریم میفرماید: ان الله اصطفیک و طهرک على نساءالعالمین مراد از برترى مریم بر زنان عالم فقط در زمان خودش بوده ، قرینه بر این مدعى آیه مبارکه بنى اسرائیل است که میفرماید :یا بنى اس ا رئیل اذکروا نعمتى التى انعمت علیکم و انى فضلتکم على العالمین ، بدیهیست که هرگز بنى اسرائیل را بر مؤمنین زمان پیغمبر ما و امت او ترجیح نداده بلکه افضلیت بنى اسرائیل تا زمانى است که عیسى نیامده باشد، اگر در زمان عیسى افضلیتى براى بنى اسرائیل باشد باید ایمان به عیسى نیاورند و همچنین در زمان پیغمبر خاتم ملت یهود باید از ایمان آوردن باین پیغمبر استثناء شوند و این بدلیل عقل و نقل باطل است ، پس مریم بزرگ زنان زمان خود بوده است.

ولى پیغمبر درباره فاطمه اش فرمود :فاطمة سیدة نساءالعالمین من الاولین و الاخرین و آنها لتقوم فى مح ا ربها فیسلم علیها سبعون الف ملک من المقربین و نیاد و نها بمانادت به الملائکة مریم فیقولون یا فاطمة ان الله اصطفیک و طهرک على نساءالعالمین .

در علل الشرایع از حضرت صادق ع روایت میکند که فرمود فاطمه را محدثه نامیدند براى آنکه

لائکه از آسمان بر وى نازل شده او را ندا میکردند چنانکه مریم را ندا میکردند و میگفتند ان الله

الصطفیک و طهرک على نساءالعالمین ، پس فاطمه با ایشان و ایشان با فاطمه حدیث میکردند، حتى شبى آن مخدره از ملائکه سئوال کرد، آیا مریم افضل زنان عالمیان نیست؟ عرض کردند مریم افضل زنان عالم خود بود، ولى خدا ترا سیده زنان عالم او و عالم خودت و بلکه سیده نساءالعالمین اولین و آخرین قرار داد.

شرایع گذشته معرفت به فاطمه داشته اند

در بحار در روایتى از حضرت رسول ص نقل میکند که آنحضرت درباره فاطمه ع فرمود :

فاطمة هى الصدیقة الکبرى و على معرفتها دارت القرون الاولى .

صاحب کتاب خصایص الفاطمیه میگوید: قرن داراى چند معنى میباشد :اول هفتاد یا هشتاد یا سىیا صد سال.

دوم مراد از قرن اهل هر زمانند که در آن پیغمبرى باشد مثل زمان حضرت موسى زمان حضرت

عیسى و غیره سوم مراد از قرن عمر غالب مردم است.

اما معنى دارت در حدیث است که : اولوالعزم من الرسل سادة المرسلین و النبیین علیهم دارت

الرحى، یعنى پیغمبران اولوالعزم آقایان پیغمبرانند آسمانها و زمین بواسطه بودن آنها دور میزنند یعنى به تصدق سر آنها گردش میکنند.

 

 

الهم عجل لولیک الفرج 

به امید ظهور منتقم فاطمه که هزاران مرتبه نزدیک است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد