بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

زهرا نور خدا

بسم الله الرحمن الرحیم   

 

سلام بر فاطمه، سلام بر شهید راه حق، سلام بر زهرا نور خدا   

 

 

  

در وصف فاطمه (س) هر چه بگویم کم است. حضرت فاطمه (س) اولین کسی بود که جان خود را در راه امام زمان خود داد و به ما درس ایثار داد. 

 

چه کسی در طول تاریخ به مانند حضرت زهرا جان خود را فدای امام زمان خود کرد. فاطمه (س) نور بود، پاره تن حضرت رسول بود، به فرموده پیامبر (ص) ام ابیها بود. 

 

همه دختران دست پدر می بوسند تو که بودی که پدر دست تو را می بوسد.... 

 

 

 

 

توصیف حضرت زهرا از زبان فضه خدمتکارش  

نمی دانم تا به حال به زیارت خانه خدا رفته اید؟ اگر رفته باشید حتی در وسط روز با همه ی وجود احساس میکنید نوری ملکوتی آسمان و محیط مسجد الحرام را پرکرده است. 

نورانیتی که انسان های پاک دل با همه وجود حس میکنند. 

داستان طور سینا را شنیده اید؟ آن هنگام که حضرت موسی پنداشت آتشی بر فراز کوه هست و برای برداشتن آتش به انجا رفت و نوری دید که در تاریکی شب به مانند ستونی تا آسمان رفته بود. 

هیچ شده است چهره ملکوتی و روحانی را ببینید و به روشنی و کاملا محسوس نورانیت آن چهره را مشاهده کنید؟ این ها چیز هایی هست که انسان تا خود تجربه نکند و ندیده باشد باور نمیکند. 

داستان حضرت موسی در قران آمده داستان عصای موسی و دست درخشان که به مانند خورشید می درخشید.  

این ها را گفتم تا وقتی ماجرای بانویم را برایتان تعریف میکنم باورش مشکل نباشد. چون راستش را بخواهید برای آنان که بانویم را آن طور که هست نشناختند برایشان سخت است.اما میدانم دل های پاک سخن حق را به خوبی می پذیرند. 

بانویم هر شب ساعتی پیش از طلوع سپیده به نماز شب می ایستاد و چون سپیده طلوع می کرد چهره زیبا و ملکوتی بانویم چنان نورانیت و درخششی میافت که نور چهره اش فضای خانه را پر می کرد. عجیب آن بود که نوری سپید به رنگ سپیده ی سحر یا به رنگ مهتاب از چهره بانویم ساطع می شد. 

به هنگام ظهر که برای نماز قیام می فرمود، دوباره چهره اش نورانی میگشت و این بار نوری به رنگ پرتو خورشید از چهره ی الهی خانه را پر می کرد.  

و شگفت انگیز آن که هنگام غروب آفتاب چون در سجاده عبادت می نشست و تسبیح خدا می گفت نوری به رنگ شفق به رنگ سرخ در چهره اش جلوه گر می شد و این نوری بود که پس از تولد مولایم حسین به او منتقل شد. 

به همین خاطر به بانویم زهرا می گفتند: زهرا یعنی نورانی، یعنی پر درخشش..... 

راستی فکر می کنید این نور فاطمه از کجاست؟ این نورانیت از آن جاست که خداوند او را از نور عظمت خویش آفرید چنان که نور او آسمان و زمین را فرا گرفت و دیده گان فرشتگان را خیره کرد، آنان در مقابل خداوند به سجده افتادند و گفتند خداوندا این نور چیست و از کجاست؟ 

آنگاه خداوند چنین پاسخ داد:  

این نور، از نور من است که آن را در آسمان خویش ساکن کردم. آن را از نور عظمت خویش آفریدم و در آینده از صلب پیامبری خارج خواهم کرد و او را بر تمامیه پیامبران برتری خواهم داد. از این نور امامانی را خوارج میکنم که به امر من قیام و به حق من هدایت می کنند. آری ایشان را از نور می آفرینم و پس از پایان وحی آسمانی آنان را خلیفه خویش در زمین قرار می دهم  

(معانی الاخبار ص64 باب معانی اسماء محمد و علی و فاطمه) 

  

 

 

الهم عجل لولیک الفرج  

به امید ظهور منتقم زهرا که هزاران البته نزدیک است ...

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آسمان پر ستاره 18 فروردین 1392 ساعت 06:31 ب.ظ

سلام متنش خیلی قشنگ بود منبعش کجا بود؟ خودتون نوشته بودید یااز جایی؟
ممنون یا حق

سلام
از کتاب بانوی من زهرا یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد