بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

چرا باید دین داشته باشیم؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم  

 

به راستی چرا باید دین داشته باشیم؟ 

 آیا خداوند ما را محدود کرده و آزاد نگذاشته؟ آیا خداوند میخواد لذت ها را از ما بگیرد؟ با کمی تفکر بدون هیچ اطلاعاتی می شود پاسخ داد!! 

به طور خلاصه عرض میکنم؛ انسان دارای اختیار تام هست در امور زندگی و ممکن هست خطا کند چه در مسائل فرهنگی چه اجتمایی و چه زندگی شخصی و حتی آداب زندگی مانند خوردن پوشیدن و... به طور کلی هدف از دین هدایت و زندگی بهتر می باشد خدایی نکرده خداوند اجباری در دین قرار نداده اما مسائلی هست که ما نمیدانیم که البته پیشرفت علوم امروزی حکمت های خداوند رو موشکافانه رمز گشایی کرده و کاملا مشخص هست که هدف دین راهنمایی و سلامت جامعه و انسان هاست. در واقع به جرات می توان گفت که دین مانند یک کاتالوگ هست که امروز هر وسیله به همراه خود دارد تا با رعایت اصول استفاده از وسیله مورده نظر هم عمر هم بهینه بودن و سلامت آن تضمین شود. 

پس چه خوب است دین که کاتالوگ داده شده از طرف خداوند هست را با مطالعه دقیق و عمل کردن به آن احیا کنیم و زندگی سالم و جامعه سالمی داشته باشیم.  

خلاصه کلام اینکه چون خداوند انسان را آفریده نسبت به وی شناخت کامل دارد و چون دین از طرف خداوند است پس آنچه خداوند به مصلحت انسان میداند در قالب دین به سوی بشر فرستاده لذا دین داری برای انسان ضروری است.

این وبلاگ قصد دارد که بعضی از حکمت های خداوند (اصول و فروع دین) را با علم امروزی مقایسه کند تا یقینمان به خداوند بیشتر و عاشقانه تر از همیشه به امور دینی احترام بگذاریم 

انشاالله با پیشنهاد های شما عزیزان و کمک شما دوستاران اسلام دل امام زمان را خوشنود بسازیم  

الهم عجل لولیک الفرج  

به امید ظهور و حضور حضرت ولی عصر که هزاران البته نزدیک است

نظرات 2 + ارسال نظر
غریبه 16 فروردین 1392 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام موفق باشید

آسمان پر ستاره 17 فروردین 1392 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام
جالب بود
قشنگ نتیجه گیری کرده بودید
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد